Obsługa kontrahentów w hotelu jest bardzo trudna. Klienci są realnie różni, bywają bardzo mili a bywają bardzo nieprzyjemni, że odechciewa się nierzadko pracować. Zdarzają się i takie osoby, które absolutnie o wszystko się denerwują, nic im nie odpowiada i są de facto okropni. Na nich nic się nie poradzi a obsługa hotelu musi każdego z gości obsłużyć podobnie, powinna być miła, cierpliwie odpowiadać na wszystkie zadane przez klienta pytania i całkiem inaczej być absolutnie nie może. Jeżeli ktoś z personelu hotelu wypowiedział by się źle o gościu, był aby dla niego nieprzyjemny to niestety najprawdopodobniej straciłby prace. Słynne powiedzenie klient nasz pan jest bardzo słuszne w takich pracach. W działalnościach usługowych dla klienta należy być miłym. Na szczęście istnieje program dla hoteli, pozwalający sprawnie obsłużyć kontrahentów a co za tym idzie jeśli są nieprzyjemni czy niecierpliwi jakoś to się przetrwa. Do systemu wprowadza się wszystkie niezbędne dane i to wszystko. Takie rozwiązania dla hotelu są bardzo dobre. Klienci są szybciej i sprawniej obsłużeni i posiadają mniej powodu do niezadowolenia. W jaki sposób wszystko idzie szybciej to także większa szansa na to, że jeszcze do tego hotelu wrócą. Właściwie każdy klient się liczy, w szczególności stały klient i hotel nie może sobie pozwolić na to, aby go stracić. W pewnych przypadkach dziennie w hotelu nocuje po kilkadziesiąt osób, zależy jakiej wielkości jest hotel. Mimo wszystko należy o każdego klienta dbać, starać się aby był zadowolony, by wrócił. Złe informacje rozchodzą się szybko i jak klient będzie bardzo niezadowolony to należy liczyć się z tym, że przekaże je dalej. Jak będzie zadowolony, pewnie również z tym, że skutkiem tego może być zwiększenie liczby nabywców. Zaleca się nawet, aby gości hotelowi polecali hotel swoim znajomym. To jest najlepsza reklama i jej nic nie zastąpi. Znakomita opinia przez stałych gości jest na wagę złota i żadna dosłownie najlepsza reklama jej nie zastąpi.
Najnowsze komentarze