Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo małe, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Potrzeba istnienia w internecie dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy profesjonalna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie należy także pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. O ile jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z bezpłatnych serwerów, darmowych stron czy też darmowych wizytówek. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku bezpłatnych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w znaczącej liczbie sytuacji nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest również pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w wielu sytuacjach poszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że przeważnie są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, wręcz wtedy gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Bardzo podobnie w jaki sposób z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, bardzo często otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w tekst wyłącznie jednej, dwóch. Warto być świadomym, że pierwsze złudzenie jest najistotniejsze, jeżeli będziemy mieć niedociągnięcia, brzydką grafikę lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, zła strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinieneś też wiedzieć dla jakiej grupy docelowej naszych kontrahentów pragniemy dotrzeć, gdyż całkiem inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, całkiem inaczej dla osób starszych bardzo podobnie jak równieżnaczej dla klientów na produkty zwyczajnego użytku, a całkiem inaczej dla produktów niszowych częstokroć elitarnych, ekskluzywnych. Powinno się też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie właściwie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można żeby wręcz śmiało stwierdzić, że tego typu łącze ma mniejszość użytkowników globalnej sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www powinieneś uwzględnić czy pragniemy wiele animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również najprostszą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można oczywiście połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik woli oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w wielu przypadkach chłopcy i dziewczęta nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają poprawnie wykonanej, fachowej usługi. Obecnie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług , a dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Ani jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale właściwie każdy chciałby zobaczyć jak wygląda usługa którą oferuje.
Najnowsze komentarze